måndag, juni 12, 2006

Åh, Diane!

Såg Crossed Over ikväll, på femman. Har ingen som helst möjlighet att säga något ens i närheten av objektivt om filmens kvalitet - för den har alla ingredienser jag behöver: lady, stora hus, intensiv vänskap, dramatik & sorg. Diane Keaton är underbar. "Vill du att jag ska se ut sådär när jag är 50?" undrar C i andra hörnet av soffan. "Ja, tack." Tack gärna, om det är genomförbart. Hon har iallafall inte den totala och för C säkerligen ouppnåeliga (i viljan alltså, inte i praktiken) femininitet som Sarandon och Streep har.

Kan inte sova, har vänt på dygnet totalt. Det är värmens och ljusets definitiva intåg som skapar det här. Jag har inte anpassat mig än. Har druckit ett glas mjölk, det hjälpte inte mycket. Jag tror jag måste vänta, på vanan och på att bli tillräckligt trött.