lördag, oktober 25, 2008

Idioti & eufori

Vilken fullständigt vidrig artikel. Jag har hela tiden anat något skumt med "Efter arbetsschema", men inget har ju kommit fram i hyllningsfloden. Nu gjorde det det, med besked. Jag kommer inte att läsa den boken. Tur att det finns de som reagerar. Åh, jag blir galen på det här, att folk tror att det ofta rättfärdigade missnöjet med arbetsvillkoren i äldreomsorgen beror på arbetet i sig, och inte på hur samhället prioriterar. När ska människor fatta att man vill ha mera betalt för att det man gör är viktigt och tungt, inte för att det är äckligt. Det är så vansinnigt människoföraktande på oräkneliga nivåer, och säger bara massor om den som inbillar sig att det är så det funkar. I could go on and on and on...

Men jag tror att jag ska redovisa helgens matintag so far istället. Till fredagsmiddag och tillika det lite försenade firandet av ett nu åtta år långt förhållande, åt vi persiskt ris med lammfrikadeller från Lisas eminenta bok "Ditt nya skafferi". Mycket gött. Idag kom M&J och gjorde lasagne på lammfärs, ricotta, svamp och aubergine. Vi fixade hallontiramisu till efterrätt. Och ikväll lagade jag italiensk ostsoppa med örttoast från Saltå-boken. Det har varit en helt outstanding mathelg, och till morgondagen finns massa smarriga rester. Men jag funderar ändå på att premiärtesta att steka på lite polenta med blandade russin.