måndag, oktober 20, 2008

Ceci n'est pas un matblogg. (Je vous promets!)

Alltså, jag tänker bara på mat. Inte så mycket på själva ätandet, åtminstone inte ätandet i sig, jag är inte särskilt sugen, mer på mat som fenomen. Råvaror, kokböcker, hitta rätt recept, laga (även om jag inte alltid ser mig själv i just den rollen, hrm...), bjuda och ja, som en naturlig konsekvens av allt det andra, till sist äta förstås. Jag beställde den här boken idag, och i den allmänna matyran glömde jag Savianos bok, trots den uppenbara napolitanska kopplingen. Next time. Jag kan hursomhelst inte motstå en människa som hävdar att helvetet består av ett tusenårigt quinoatuggande. Och förhoppningsvis inte hans bok heller. I väntan på den ska kvällen ägnas åt bläddrande i redan nämnda Saltå-bok, och så den här och lite Taffel, I suppose. Jag måste få be om att återkomma när jag tagit mig ur den här matbesattheten, skoven brukar inte vara alltför långvariga. Till dess: klura på årets August-nomineringar. Jag håller på P O, och det känns otippat att jag skulle bli besviken.