lördag, januari 31, 2009

Och vinnaren är...

Jag vet inte om jag skulle kalla det här för en duell direkt, snarare ett riktigt bra samtal. Men jag ska inte vara den som är den, så okej för all del, det kanske är en duell då, och i sådana fall måste jag nog utse JV till vinnare, även om det är med ytterst liten marginal. Det är återkommandet till behovet av berättandet som fäller avgörandet. (Ursäkta inflationen i -et-ändelser!)

Uppdatering & tillägg: Det ska väl också erkännas att JV, vid sidan av sina skarpa formuleringar, dessutom har den goda smaken att nämna Kerstin Ekman flera gånger. Det ger honom automatiskt ett ganska stort försprång. Fast i ärlighetens namn så säger han ju inte så mycket som hon inte redan har sagt. (Om det återkommer jag lite längre fram.)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

JV måste nog få bli vinnare, men det säger mer om hans fantastiska formuleringar av möjliga berättelser, än om Daniels argument, som var nära att övertyga mig när han pratade om drömmen om det outsägliga. Snacka om att jag också är svag för den...

2:33 em  
Blogger Therese E said...

Jag vet! Det var i sanning jämnt. Och hade det varit en skönhetstävling vet vi ju båda hur det hade gått :)

3:52 em  
Anonymous Anonym said...

Och snällhetstävling! :)

7:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home