fredag, januari 23, 2009

You're nuts

Bra text med tillhörande diskussion om choklad hos Lisa, vilket genast fick mig att minnas att det är dags att avliva lite myter och vanföreställningar, nämligen den numera vitt spridda idén att mörk choklad skulle vara GODARE än ljus. Mycket gott kan sägas om mörk choklad, men godare är den banne mig inte. Jag fattar inte hur den här masspsykosen har lyckats slå rot så till den milda grad att till och med min mamma, som under hela min uppväxt rynkade på näsan om det kom en Aladdinask över tröskeln - "det är ju så mycket mörkt i den" - och bara åt ur Paradisasken, nu sitter och påstår att choklad med 70% kakaohalt är det enda som går att äta och mjölkchokladen är för söt. Javisst är den det, men god. Hur hände detta? Jag förstår inte. Själv är jag väldigt förtjust i Lindts ljusa med crème brulée och en annan oslagbar kombo här hemma är Marabous mjölkchoklad med Ahlgrens bilar till. Gött!


Har du glömt den här kompisen, mamma?