onsdag, januari 21, 2009

Skönhetsblogg c/o Therese E

Det här är en lite miniserie där jag leker att bloggen är något annat eftersom idéerna tryter lite. Fast egentligen är det fel att säga så, den minnesgoda läsaren vet kanske att jag redan när jag startade den här bloggen för två och ett halvt år sen då och då skrev om och recenserade skönhetsprodukter som jag shoppat på Blush eller Eleven. Those were the days! Det gör mig lite vemodig att tänka på hur mitt förhållande till smink och snarlika produkter har utvecklats sen dess. Då såg basen i mitt beautyförråd ut ungefär såhär:

Body lotion: Body Butter från Body Shop.
Ansiktskräm: Biotherm.
Foundation: Dior.
Concealer: YSL:s Touche Éclat
Läppbalsam: 8 hour cream eller Rosebud
Mascara: Hypnôse från Lancôme
Rouge: Too faced eller Mac

Och idag:

Body lotion: Dove.
Ansiktskräm: Nivea.
Foundation: Nivea.
Concealer: Make up store (gammal som gatan)
Läppbalsam: Apolivas läppcerat/Idomin
Mascara: Face Stockholm (premie från DV)
Rouge: Too faced

Skillnaden är ju uppenbar för alla och en var. För att späda på det hela bör tilläggas att samtliga ovanstående produkter - undantaget rouget, men det är ju fan samma som för två år sen - delas med min sambo. Detta är inget annat än ett skönhetsprodukternas förfall, och är måhända en petitess i livet, men likväl en tråkig sådan. Jag vill också poängtera att min gamla nivå på sminkkonsumtion hade jag när jag jobbade 75% som vårdbiträde och tjänade 11.000 kronor (ja, det är sant) före skatt. Det är skrattretande tydligt vilken skillnad det gör för ekonomin att skaffa barn och bo i Stockholm. Och åtminstone en av de sakerna både kan och vill jag ändra på.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag kan ta åtminstone en av ungarna.

6:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home