fredag, januari 16, 2009

Modeblogg c/o Therese E

Ibland tycker jag att det kan bli lite väl mycket prestationsångest över det här bloggandet. Det är inte sällan jag tänker att jag vill (eller borde) blogga, men inte har en aning om vad jag ska skriva om. Uppdatera för uppdaterandets skull. Då brukar jag tänka att det vore bra mycket enklare att ha en modeblogg (jag läser mycket modebloggar nu, mest hela tiden faktiskt, men är uppenbarligen för fin i kanten för att ha dem i min länklista), där man alltid kan ta till det enkla greppet "dagens outfit". Det är ju ett skitbra sätt att alltid ha något att skriva om, för kläder på kroppen har man ju mest varje dag (i mitt fall också på natten, eftersom jag aldrig förstått tjusningen i att sova utan kläder - nyförälskade perioder undantagna). Självklart förstår också jag att det finns prestationskrav i att berätta om dagens outfit hela tiden, eftersom det gäller att uppnå en viss grad av variationsrikedom, trendighet, stilsäkerhet, innovation och så vidare. Personligen skulle jag dö av stress över att inte matcha märken med second hand och olika inköpsställen (omöjligt med tanke på hur stor del av min garderob som är H&M), lyckas få ihop det till en snygg outfit och ja, sen en snygg bild också.

Men: råmaterialet finns ju alltid där ändå, och jag känner att jag har lite svårt att översätta det till den här bloggen. Ska jag lista dagens läsning? Okej: cirka 100 sidor i "Pioner", lite ströartiklar i DN, en egen text (om och om igen i jakten på onödiga tecken att skära bort), bloggar. Det blir inte så kul va?
Därför blir det idag en Therese E feature modeblogg: Idag har jag samma outfit som igår, då jag satt på Medborgarplatsens bibliotek och jobbade hela dagen, i sällskap med Elin. Vi åt vegetarisk lunch i Söderhallarna och drack cappuccino på Söder Espresso. Det kändes som lämpliga aktiviteter för ett modebloggsinlägg. Idag tog jag dessvärre min outfit till K-rauta och Willys i Kungens kurva, och det är inte så fancy. Men sant.


Linne: NoaNoa
T-shirt: Acne
Kofta: H&M
Jeans: H&M (med boyfriend cut - min senast inlärda modeglosa)
Stövlar: Vagabond
Sjal: H&M
Glasögon: Rayban
Halsband: H&M

7 Comments:

Blogger Karin S said...

Alltså, ursäkta en expat, men vad är K-rauta? Jag tycker att det låter rätt spännande.
Egentligen har du rätt, man borde köra modeblogg varje dag, men om man nu har samma kläder fem dagar i rad och tre likadana t-shirtar (det har jag för de var bra), ja, då BLIR det så?
Det är en bra idé...

11:04 em  
Blogger Therese E said...

K-rauta är ett gigantiskt byggvaruhus, som vi uppsökte för att köpa ny WC. Inte det minsta "fashionistiskt", men inte mindre roligt för det. Jag är lite svag för nördighetspotentialen i byggvaruhus...

8:36 fm  
Blogger Therese E said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

8:36 fm  
Blogger Therese E said...

...vi hittade till exempel ett SUDD att göra rent kakelfogar med. Fantastiskt.

8:43 fm  
Blogger Karin S said...

Jo, byggvaruhusen är en värld för sig, det håller jag med om. Det finns rätt mycket man gillar förknippat med dem. Liten lastbil tex. Eller ful båt med akterhytt? Att köra virke på. Sudd för kakelfogar tycker jag låter väldigt petigt.

12:30 em  
Anonymous Anonym said...

Snygga du! Jag har också upptäckt charmen med svart nackellack :-)

4:30 em  
Anonymous Anonym said...

hmm...nagellack, menar jag såklart :-D

4:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home