måndag, februari 05, 2007

Littfest!

Som sagt var jag på littfest i helgen, fast bara på fredagen. Det var hundra år sen jag var på ett liknande arrangemang, och det var både upplyftande och nedslående. Det var roligt iallafall! Eftersom jag inte var där på lördagen kan jag inte uttala mig ett dugg om hippa författare som Martina Lowden och Jonas Hassem Khemiri. Men jag kan säga att det var jordens kick och befrielse att lyssna på Agneta Klingspor. Vilken vrede, vilken ohämmad jäkla ilksa. Underbart. Jag satt bredvid henne på ett seminarium med Elsie Johansson och Anneli Jordahl senare. Det gjorde mig lite nervös, inte för att hon är så arg utan för att hon har så snygga mörkröda läppar. Elsie var också lite arg. Jag har en faiblesse för arga kvinnor. Jag träffade min redaktör Guido i verkligheten för första gången. Jag såg lila linnescarves, lila linnetält, lila, lila. Lila är kulturtantens innefärg, för er som inte visste det. Jag träffade Anneli Jordahl, hon var helt underbar. Kärlek. Jag kunde inte låta bli att kommentera medelklassdominansen heller. Såklart.