fredag, januari 26, 2007

Okej, ta ett djupt andetag

Saker som ger mig ångest: 1. Betala räkningar (jag lider av en oförklarlig rädsla för att pengarna "inte ska räcka till"). 2. Litteraturfestival nästa helg (behöva intervjua en eller två författare). 3. En skuld hos CSN som är på exakt 262364 kronor (jag har inte betalat en enda krona). 4. Inte ha en aning om hur jobbsituationen ser ut nästa månad. 5. Ordna FA-skatt (jag tror att jag kommer att bli tvungen att betala enorma belopp i restskatt). 6. Redaktörer/potentiella uppdragsgivare som inte besvarar mejl. 7. Texter som inte blir skrivna, fast jag hävdar att jag "jobbar på dem". 8. Att jag inte skrivit någon strålande debutroman ännu. 9. Ha massor att läsa och recensera, men inte hinna alt. kunna (eftersom jag inte kommer till ro, av valfritt skäl, punkt 1-8).

Jag borde ta en promenad.