torsdag, januari 11, 2007

Size matters

Jag köpte två tröjor på H&M idag. De har gjort sina storlekar MARKANT större. Jag vet att den här sjukdomstiden och dieten den har lett till har gjort att jag är lite mindre än förr, men: jag köpte mina tröjor i Small. Small, liksom, sen när kan jag ha det? Mina H&M-tröjor har typ alltid varit Large. Det vore väl okej om det här var ett utbrett fenomen, men det är det knappast. Det är ingen ordning på storlekarna längre. Även om dagens inköp var psykologiskt tillfredsställande, så var det bättre när alla storlekar mättes efter heroin chic-mått. De senaste tre veckorna har jag köpt: skjortklänning, Vila (L), stickad klänning, Vila (XL), byxor, Vila (M), tröja, Koola Anna (L) och två tröjor, H&M (S).* Jag kan kanske acceptera att det är skillnad märken emellan, men inom SAMMA märke? Det är verkligen helt omöjligt att ha en sund & realistisk kroppsuppfattning these days.

*Jag har uppenbarligen också handlat mer kläder än min skrala ekonomi tillåter.