söndag, oktober 26, 2008

Fin de week-end

Jag tar tillbaka påståendet att jag aldrig kommer att läsa "Efter arbetsschema". När jag tänker efter så är det nästan troligt att jag faktiskt kommer att göra det, jag känner mig nästan sugen (ja, underförstått då inte för att få en läsupplevelse utan mer för att ha något att ta spjärn mot, irritera sig på) på att läsa den, men jag vill helst inte betala för den. Ska klura på hur jag kommer runt det problemet (det givna alternativet bibliotek vet jag om att det existerar). Till dess läser jag ett par sidor i Cormac McCarthys "Vägen" varje kväll, det går inte i någon rasande fart precis.

Häng hos S&N idag, vi fick med oss hemmagjort hem: plommonchutney, rabarber- och plommonmarmelad och äppelmos till ungarna. Dessutom gav N ljusa prognoser för en möjlig återsuppståndelse av min förmodat döda Macbook. Så ska en helg avslutas, om den nu nödvändigt måste det.