torsdag, februari 19, 2009

Bokrea

I år kände jag mig motiverad att faktiskt beställa lite från bokrean igen, förra året blev det typ ingenting. Den här beställningen innehåller förvisso en del sånt som inte är på rean, men här är iallafall hushållets "Bokrean 2009 - ordern"*:

MANN, THOMAS:BUDDENBROOKS
-
PAULRUD, ANDERS:KÄRLEKEN TILL SOFIA KARLSSON
-
LEHANE, DENNIS:GONE, BABY, GONE
-
ROTH, PHILIP:ENVAR
-
OBAMA, BARACK:MIN FAR HADE EN DRÖM
-
SUNDSTRÖM, GUN-BRIT:BITAR AV MIG SJÄLV
-
KLING, JOHAN:MÄNNISKOR HELT UTAN BETYDELSE
-
ZWEIGBERGK, HELENA VON:UR VULKANENS MUN
-
JEFFERSON KLINGBERG:JAG TROR VI BEHÖVER PRATA FAKTISKT
-
ROSLUND & HELLSTRÖM:FLICKAN UNDER GATAN
-
HILL, REGINALD:DALZIELS DÖD
-
ISAKSSON, ULLA:DE TVÅ SALIGA

Voilà! Nu vet ni vilka romaner som jag förväntansfullt kommer att packa upp och känna på, sen sitta och vela i timtal över vilken jag ska börja med och hur hela prioriteringsordningen ska gå, ända tills jag får någon recensionsbok som det är bråttom med och hela traven faller i glömska. Men jag vill tro att det kan bli annorlunda, den här gången.

* Mycket deckare på den listan - det är inte jaaag. Elitistpanik comin' at ya!