tisdag, februari 17, 2009

Det som förläggar'n ratar - det tar jag!

Jag har lyckats komma över en riktig raritet till konstverk som vi nu ska pryda vårt sovrum med. En litterär trofé, om man så vill. Jag är oerhört nöjd över att ha lyckats lägga vantarna på(läs: tigga åt mig) den här godbiten. Är ni intresserade av mer information kring ursprung och kontext rekommenderar jag att ni tittar på Babel imorgon. (Jag rekommenderar också att ni klickar på bilderna så att ni ser ordentligt.)

Vi har dock inte riktigt bestämt oss för var den ska hänga än. Men tror att det i längden kommer passa bäst ovanför sängen (ni får själva föreställa er en tjusig sänglampa av något slag på väggen nedanför, den har bara inte införskaffats ännu).




PS. Det här inlägget skulle passa utomordentligt väl på ett litet sidoprojekt, en filial, som jag har på g (och kommer säkert att hamna där också så småningom), och som kommer att vara som en lite mer vardagsorienterad lillasyster till Therese E:s skriverier. På ett internet nära dig, inom kort! DS.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är det där en uppstoppad lunnefågel!?!? Jag dör av avundsjuka i sådana fall... :)

12:11 fm  
Blogger Therese E said...

Med viss oro för din hälsa måste jag bekräfta att jo, det är det! :) Tyvärr, tyvärr är den egentligen inte min, jag bara förvarar den åt min bror tills han har byggt klart sitt hus. Då ska den tydligen flytta in där tillsammans med hans andra fåglar i samlingen. Men jag tror att jag kommer ha väldigt svårt att släppa den ifrån mig...

10:21 fm  
Anonymous Anonym said...

Känns som jag blev imponerad av fel grej nu, haha... men bara att få ha en lunnefågel i sitt hem ett tag tycker jag verkar underbart! Jag har inte ens tänkt på lunnefågel när jag har försökt planera kommande uppstoppade djur (heh, jag tänker på sånt ibland), men nu känner jag ett stort lunnefågelbegär :)

9:32 em  
Blogger Therese E said...

Det är verkligen inte så dumt att ha en lunnefågel i sitt hem, det kan jag försäkra. Jag skulle i och för sig byta den mot en lappuggla eller en storspov vilken dag som helst, men den ÄR väldigt fin.
Jag köpte den dessutom av en man som bodde i ett så fint hus, vid vattnet i Trångsund, med massa böcker, djur och reseklenoder överallt. Så nej, det är nog helt rätt grej att impas av när man tänker efter! :)

9:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home