fredag, februari 09, 2007

Herregud, jag har elva obokade dagar kvar den här månaden, och jag behöver bara jobba en dag till för att få ihop de timmar jag ska göra på fyra veckor. Det betyder alltså att jag har tio lediga dagar (om jag inte får gå ut extra och tjäna lite mer välbehövliga pengar). Jag måste fundera hur jag ska tillbringa denna underbara ledighet (den är inte sammanhängande alltså). Jag tror att jag ska åka fram och tillbaka till Blomsterlandet och köpa tulpaner. Och köpa ett par vårskor, jag har sett de finaste och billigaste på Din Sko (att det aldrig kommer att bli vår här bryr jag mig inte om). Jag ska skriva recensioner, och jag vill ta promenader med M. Jag saknar henne så att jag kan dö, shit vad det var längesen vi umgicks ordentligt. 10 dagar, hurra! Jag kanske till och med ska läsa Jelinek eller nåt. Åh, solen skiner, jag lyssnar på Simon & Garfunkel och är typ melankolisk för första gången på hur länge som helst. Jag är egentligen ingen anhängare av bitterljuvt, men just idag är det helt okej.