fredag, mars 09, 2007

Veckans lägesrapport

Ledig dag, den enda av tio. Disk, tvätt och texter. Nyss skickat en om Stig Dagermanpriset. Lasse Berg får det i år, och jag hoppas att jag kan vara där. Missade det förra året och det kändes minst sagt märkligt och tråkigt. Av de få traditioner jag håller på är den en av de viktigaste.

I tisdags kom J till norra Västerbotten från Saarbrücken. Det var flera år sedan vi sist sågs, då i Göteborg, och jag är så glad att det blev av igen. Hon hade med sig underbara duschkrämer från Anne Lind, jag tvingade henne att köpa de senaste årens svenska litteraturhändelser (svinalängor, drömfakulteter, unika tigrar och naturligtvis en amerikansk flicka), vi mindes och byggde nytt. Välgörande.

Nu: en transportsträcka av ändlösa jobbdagar innan det är dags för Uppsala, Sthlm och Dolly. I can hardly wait.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, kommer du till Uppsala? Måstemåste ses! Kramar.

9:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home