måndag, november 10, 2008

big chutney love

Tanken var att det skulle tittas på första avsnittet av Big Love här ikväll (eftersom jag efter evigheter av uppskjutande äntligen har införskaffat en HDMI-kabel och därmed blivit oberoende av vår värdelösa dvd-spelare), men jag betvivlar att vi kommer att orka det. Istället får det bli konstruktion av veckomeny och lite Wally Lamb innan det är dags att sussa. Med det ointressanta sagt, så ska jag komma till det jag egentligen hade på hjärtat:
plommonchutney med manchego. Jag kan inte nog understryka vilken smaksensation det är, så vansinnigt gott att det konkurrerade ut mina nybakta scones. Receptet på chutneyn har jag inte än, den fick vi av vänner och jag är innerligt tacksam. Manchego hittade jag på Coop i Bagarmossen som är en godtyckligt välsorterad butik, man kan aldrig veta vad man hittar där. Manchego finns och Vi läser. Det är bra. Savoyardikex, nope. Dåligt.