söndag, augusti 27, 2006

Jag ska inte sluta blogga

Däremot ska jag försöka bestämma mig för var någonstans olika textmaterial egentligen hör hemma. Det handlar egentligen inte om någon allmän jag-är-orolig-för-att-bli-för-privat-på-nätet-rädsla, även om det för all del är tänkvärt. Snarare är det en paranoja om vikten av att inte förbruka bra material, saker som jag skulle kunna göra något bättre eller större av, eller bara något helt annat. Just nu är bloggen i princip hela mitt skrivande, minus det avlönade. Och därför blir det halvdant (och alldeles för sporadiskt och fragmentariskt och för LITE). Jag måste börja dela upp saker i fack, saker måste finnas i deras för dem avsedda kategorier. Goodbye fluid postmodern world, jag måste organisera! Jag har en naiv förhoppning om att kunna sortera medan jag fortfarande bloggar, men om det blir tunnsått här är det antingen för att jag hade fel eller för att jag vaktar katter eller för att jag kom på något annat att göra.

PS. Obs! Jag är inte smittad av bloggslutarsjukan. Jag har skrivit på nätet sen 1999, jag vet inte hur man gör när man inte.