torsdag, augusti 17, 2006

Beauty och ärenden

Utvärdering av beställda skönhetsprodukter, #2:
Produkt: Duschkräm och hudlotion levererade i kitschig plastväska
Märke: Anatomicals
Smak: Fräsch, tydlig dominans av grapefrukt.
Mängd: 2 x 100 ml
Pris: 115 kronor på Accessora
Omdöme: Anatomicals produkter är naturligtvis skönhetsprodukter, men jag misstänker att det är med språket de säljer. Texten är mer än halva grejen med det här. Duschkrämen heter "Your morning lift's here" och hudkrämen "not another rough day please!". Tuberna är, vilket för övrigt verkar gälla för hela deras sortiment, täckta med slagfärdig text. Känns stereotyptrendigt och alldeles superfräscht på samma gång. Alla texter avslutas med orden "We only want you for your body" - en klart godkänd slogan, om ni frågar mig. De här två skapelserna doftar himmelskt, även om det hade varit roligare att få två olika dofter när man beställer ett litet kit. Stort minus är själva öppningen, som liksom läcker ut kräm oavsett om man klämmer på tuben eller inte. Går åt mycket fortare än de skulle göra om man faktiskt fick kontrollera det där själv. Det är inget märkvärdigt med dem för övrigt, vanlig duschkräm, vanlig bodylotion. Det som gör det special är att de är sjukt snygga på badkarskanten, och om man är lagd åt det hållet så att man vill betala för sånt: kör på!

Igår lämnade jag in min cykel på lagning. Det var sannerligen på tiden, den har varit obrukbar sen i november, och om jag ska hinna cykla alls innan snön kommer så måste den bli klar snart. Jag har också beställt efter en blankett för AF-skatt, efter påtryckningar från min far. Han har ringt tre dagar i rad och frågat om jag gjort det än, hävdat att jag aldrig får några uppdrag utan F-skattesedel samt lovat dyrt och heligt att han ska hjälpa mig deklarera. Jag blir nervös bara av tanken, är det inte väldigt krångligt? Är det inte bättre att få lite mindre pengar med A-skatt? Men jag ska försöka. Jag har skrivit två recensioner, av två komplett disparata böcker. Linda Olsson och Carina Rydberg. När recensionen av den första är publicerad ska jag skriva om den boken här. Nu ska jag lägga mig i soffan och försöka undvika att tjuvtitta på år 2 av Six feet under.