fredag, augusti 04, 2006

Jämförbara hettor

Värmen är ungefär som på jobbet, när man är i duschrummet med infravärmen på. Man står där, fullt påklädd och med handskar och tvålar in och lyfter stela armar och ben för att komma åt, medan den nakna gamlingen på duschbåren skriker: "Jag fryser ihjäl!" Man håller på att svettas ihjäl, man kan inte förstå att någon vill duscha i vatten varmare än 25 grader. Men man höjer tillmötesgående temperaturen upp mot 45 grader, ända tills skriken signalerar att nu är det för varmt. När så äntligen gamlingen är invirad i några handdukar står man inte ut längre, man öppnar dörren, lite på glänt. Annan luft. Det bästa är om man har glömt något, kanske en deo eller ett par strumpor. Då får man gå ut och hämta det, och luften i dagrummet som är det instängdaste man vet är helt plötsligt det fräschaste man varit med om. Egentligen rör det sig bara om grader i helvetet, där infravärmeslampan måste utgöra den nedersta kretsen. Ett dåligt ventilerat dagrum blir som en katharsis i jämförelse. Och typ så är den här sommaren nu, gnället jag.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oj, inatt drömde jag att du var kidnappad eller försvunnen och att det var därför du aldrig uppdaterade bloggen!

9:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej, ja nu måste du faktiskt uppdatera lite, jag är här flera gånger om dagen och hoppas. Mest hoppas jag just nu på mer utvärdering av beställda skönhetsprodukter, eftersom jag är väldigt nära att göra min absolut första internet-skönhetsproduktsbeställning och inte vill riskera att beställa nåt som suger eller missa nåt som är toppen. Och bortsett från det mycket egoistiska skälet hoppas jag ju på lite uppdatering i största allmänhet.
Jag tycker att den här texten är helt fantastisk, jag har läst den rätt många gånger nu och den är verkligen otroligt bra, så exakt. Kram!

2:28 em  
Blogger Therese E said...

Ja, det är nästan som att jag blivit kidnappad faktiskt. Min hårddisk har kraschat - det kommer jag att skriva om. Uppdatering är så på G, inklusive utvärderingar av produkter. Jag försökte ge en kommentar på ditt Fountain-inlägg, Therese, jag har också den där rosenhandkrämen. Så lovely!
Anyway, snart är jag på banan igen. Kram.

10:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home