fredag, augusti 04, 2006

Turn off the heat

Jag avskyr den här värmen. Så var det sagt, det enligt alla normer mest förbjudna uttalande man kan göra i Sverige. Men jag klarar det inte, jag är irriterad nästan hela tiden. Man kan inte göra sig snygg när det är så här varmt, det finns inga kläder som pallar 27 grader och som man är snygg i. Man kan inte vara någonstans i lägenheten någonsin, förutom i sovrummet på morgonen. Men då är det dags att gå upp. Enda gången man är på ett uthärdligt ställe måste man därifrån. Jag ska till havet idag, där är det förhoppningsvis bättre. Hav. Jag längtar. Det enda som är snyggt oavsett temperatur är nagellack. Jag har köpt ett nytt, Mavalas Cancun. Mörklila, eller aubergine kanske. Fast kallare. Det är fint på tårna. På fingrarna ser det lite vulgo ut, hade nog passat bättre med en svart, långärmad klänning. Slutsats: alltså finns det ultimata klimat också för nagellack.