tisdag, augusti 01, 2006

Tears for queers + beauty + happiness

Okej, I give you. Utvärdering av beställda skönhetsprodukter, #1:

Produkt: Läppbalsam i stiftform
Märke: Badger Balm
Smak: Chai Rose
Mängd: 4.2 g
Pris: 69 kronor (tror jag) på Accessora
Omdöme: Vansinnigt söt förpackning, alla skönhetsprodukter med djur på är positiva så länge det rör sig om vilda arter och inte husdjur alt. boskap. Luktar mycket mer chai än rose, synd. Balansen hade kunnat vara bättre. Men chai är nice, och jag gissar att det är en helt outstanding smak på senhösten. Särskilt för den som tröttnat på att häva i sig tebaljor i höstmörkret för längesen, alltså jag. Stark lukt till en början, som snabbt mattas av till normal nivå. Något längre varaktighet än ett vanligt Lypsyl, men knappast så vårdande att man glömmer bort sitt kleta-något-på-
läpparna-beroende.
Kuriosa: Rolig slogan: "Mostly organic. Totally good! 100% natural."
Betyg: 4 av 6 (baserat mer på utseende än funktion)


Åh, gårdagen var verkligen lång. Åtta och en halv timmes riktigt hårt jobb först. Sen fick jag middag och smidde planer om en dag vid havet. Jag & M åkte till bibblan och letade efter böcker om mosaik. Sen åkte vi upp på Vitberget och råkade efter min tydligen inte alltför briljanta intuition hamna på milspåret. Ca 9 kilometers promenad, som både stärkte och gjorde mig utmattad. Mail från min redaktör, som ville meddela att de är nöjda med texten. Antagen text! Rus. Höll mig vaken i flera timmar (med hjälp av Carina Rydberg, datorn och "Naturligtvis" i Bra Korsord) för att kunna sitta och smågråta i en timme över hur sorgligt det är att Dana är död. Varför Dana och varför prioriterar Tv3 repriser på bra sändningstid? Jag kan inte vaka hela nätterna när jag gått upp 05.25 & gått en mil. Fatta. Men jag kan det hyfsat när jag fått en text antagen...åh, jag är så glad.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vadå för text? Var? Gud så spännande! Grattis.

2:00 em  
Anonymous Anonym said...

Men va fan! Jag har ju sagt att du inte får använda ordet söt sådär Ebba-Von-Sydow-aktigt som alla gör nu.
Säg fin istället. Eller något annat. Lova.

10:03 fm  
Blogger Therese E said...

Helen: tack! mer info kommer när det närmar sig publiceringsdatum. men det blir i en tidning.

C: Skit i det du, sötis.

11:13 fm  

Skicka en kommentar

<< Home