söndag, juli 30, 2006

Yesterday

Igår var vi ute med K&L i deras båt, på älven. Jag var marin chic i vita leggings, jeanskjol & blåvitt, randigt linne. "Det är inte en segelbåt", sa K. Nej, det var en liten båt med en motor på 5 hästar. Vi småputtrade fram till Bergsbyn, och det var helt lovely. Vi var tvungna att slussa, det var hysteriskt spännande, särskilt för C som sprang upp och fick trycka på knapparna i slusskuren. Jag var kvar i båten och gjorde mig nyttig genom min fysiska styrka istället. Vi stannade vid en liten biälv (heter det så? en liten älv i älven så att säga). Där drack vi kaffe och åt kakor och blockade björnbär i snåren. Jag såg säkert femtio hus jag ville bo under resan. Och en vigg. Två fisktärnor. Jag vill bo vid älven. När vi kom tillbaka gungade marken under fötterna, men vi åkte hem och gjorde god middag, som K&L kom och blev bjudna på. Vi åt och tömde en box med Lindemans chardonnay, och jag blev sådär rusig som man kan bli på en vitvinsfylla. Vi spelade Dot Card, som var ett hysteriskt roligt spel och som jag fattade hur bra som helst tills alkoholen tog överhanden. Första vändan vann jag, den andra kom jag sist. Det var en helt outstanding dag.