fredag, augusti 18, 2006

Riktig kärlek, fiktiv person

Det här är min senaste kärlek. Och jag vet att jag är sist i världen med att verkligen upptäcka de här människorna. Men ändå. Ruth Fischer. I just love her. Jag älskar hur hon kallar samman sin familj till middag, för att utsätta sig för det helt omänskligt jobbiga att sitta och säga saker hon aldrig skulle ha kommit på tanken att säga, bara för att hon har bestämt sig för att det är BRA att tala ut om saker. Ruth följer allitd sin senaste impuls, varje nytt sätt att hantera en situation hon hör talas om köper hon, tills hon efteråt kommer på att det kanske inte var så smart. Hon är så nyckfull, hon är fem och åttiofem på samma gång. Hennes kläder är så också, en liten flickas, en gammal tants. Dessutom är Ruth ett så vackert namn, på engelska. Om jag bodde i USA skulle jag vilja ha en kompis som hette Ruth, och hon skulle vara precis som Ruth Fischer. Lika omöjlig att ha att göra med, lika oemotståndlig. Jag skulle älska varje sekund jag fick tillbringa med henne, hon skulle säga knäppa och överspända saker hela tiden, det skulle vara helt underbart.