torsdag, augusti 24, 2006

Bokformulär

1. En bok som förändrat mitt liv
Jag är inte säker på att någon bok förändrat mitt liv på ett sådant konkret sätt att jag märkt det.

2. En bok jag läser mer än en gång
Jag är ingen omläsare, men jag bläddrar återkommande i Jeanette Wintersons "Lighthousekeeping". Och Majgull Axelssons romaner, de läser jag gärna på nytt.

3. En bok jag skulle vilja ha med på en öde ö
"Varskinnet" Kerstin Ekman

4. En bok som fick mig att skratta
Jag har aldrig skrattat så mycket åt en bok som när jag i elvaårsålderns läste Jolly-böckerna.

5. En bok som fick mig att gråta
Senast: "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" Linda Olsson

6. En bok jag önskar hade skrivits
Det finns massor av böcker som jag önskar hade haft en fortsättning när jag slutade läsa, men helt plötsligt kommer jag på att jag inte verkligen önskar mig någon av dem.

7. En bok som inte borde skrivits
Torbjörn Flygt "Underdog". Eller rättare sagt, den borde inte ha fått något Augustpris. Väsentlig skillnad förvisso, men jag avskyr den boken.

8. En bok jag just nu läser
Jag läser ingen bok just nu, är mellan två.

9. En bok jag tänkt läsa härnäst
"Jag är leopardkungens dotter" Johanna Nilsson

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Varskinnet" - uäck, jag tänker mig att huden håller på att sprängas av var. Vad fint det förra inlägget var. Hm, och det är en massa annat jag vill säga, ringer någon dag. Ska du på bokmässan förresten? Kram!

4:34 em  
Blogger Therese E said...

Har jag skrivit VARskinnet. My god, jag borde inte slarva såhär. Ja, ring snart, jag vill höra allt du vill säga. Ingen i bokmässa i år, tyvärr. Puss!

4:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home