onsdag, augusti 23, 2006

Mer musik blabla

Iallafall jag kom på den brilajnta idén att ta en tur längs Memory Lane, genom att ladda ner låtar jag lyssnade på i slutet av högstadiet och början av gymnasiet. Alltså mellan 1996 och 1998 ungefär. Jag har till och med gjort en spellista med namnet nostalgi i iTunes. Men: Vad är det för fel på tonåringar? Såhär är texterna, typ "blablabla....i am in love with my sadness...blabla". Eller "...I'm a creep...blalabla...I'm a weirdo." Jag minns mitt favoritcitat, det är från en Smashing Pumpkins-låt: "Despite all my rage I am still just a rat in a cage." Herregud, det är verkligen tur att ungdomar växer ur sina vanföreställningar och sin brist på självinsikt. Som om jag någonsin varit en ARG person, som om jag någonsin verkligen besuttit den där ångesten jag inbillade mig att jag kände. Tonårstiden är den enda tid då man på allvar kan önska sig eller frammana en depression. Okej, det var kanske naivt att tro att jag skulle uppskatta den här musiken nu. Det enda som fortfarane håller är Suede. Och kanske Verve.