måndag, oktober 02, 2006

In my book

Skickat text. Skönt, för det känns som om jag har MASSOR att göra imorgon. Mest måste jag läsa tror jag. Och nu vet jag inte vilken bok jag ska ta igen. Jag borde gå in på förlagens hemsidor och kolla alla första recensionsdagar, så att någon annan gör valet åt mig. Jag vill inte läsa någon annan bok än den jag nyss läste. Speciellt känner jag mig inte upplagd för den där PROVOKATIVA romanen som väntar på mig, den som säkert är till brädden fylld av fitta, kuk och olika (kropps)vätskor. Jag vill som sagt, se några inlägg bakåt, läsa vackra saker. Jag skulle bli uppriktigt förvånad om jag stöter på något vackert i den romanen. Nu kan ni få försöka lista ut vilken det är. Spännande va?

Vi måste gallra ur böcker och köpa fler bokhyllor. Vi drunknar här snart. Det är böcker precis överallt. Jag tänkte i en mycket kort stund av sinnesförvirring att jag skulle göra mig av med alla utom tjugo stycken som jag aldrig någonsin skulle kunna undvara. Så skulle jag aldrig göra, men tanken är så lockande att jag kanske måste göra en hylla med de tjugo mest betydelsefulla böckerna i min ägo. Jag har kommit på sex stycken som måste stå där. När jag har ordnat med utrymme för det här projektet ska jag presentera hela listan.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej,

jag är en nybliven skelleftebo i Luxemburg och det är krångligt men inte omöjligt att vara både här och där. Jag lägger ett bokmärke och återkommer

4:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home