lördag, september 23, 2006

Bloody mind

Okej, jag städade hela lägenheten och kollade på reprisen av Babel, samt löste ett Djur & Natur-korsord. Sen skrev jag lite. Ingenting hände. Jag är precis lika tråkig att vara med som innan. Nu laddar jag min iPod, jag ska promenera broarna runt och sen köpa maskindiskmedel och grönsaker. Jag har lovat att det ska finnas grönsaker hemma imorgon. Om inte det hjälper ska jag titta på Babel från bokmässan (det ska jag göra ändå), läsa Waters och titta på så många Six feet under jag orkar med. Jag hade tänkt dricka te ikväll, men det kan man inte göra när man är såhär melankolisk. Tedrickande kräver en god sinnesstämning, annars kan man lika gärna tända rökelsen på samma gång och låtsas att det är befriande med vemod. Haha, my ass. Melankoli är mitt värsta sinnestillstånd, närmsta granne med apati. Det är så grymt överskattat, inget bra kommer ur melankoli. Utom en sak. Jag konsulterar mitt synonymlexikon minst hundra gånger om dagen nuförtiden, och under melankoli står blödsinne. Vilket underbart ord, det ska jag använda jämt. Åh, nu spelar iTunes Joni Mitchell också, ta mig härifrån tack. Jag hatar pms.