söndag, september 10, 2006

Höstsöndag

Jag minns att jag lovade att jag skulle skriva något om Linda Olssons Nu vill jag sjunga dig milda sånger, efter att min recension publicerats. Jag kommer inte på något annat än det som redan står i recensionen, så varsågod. Jag är ledig och ägnar dagen åt att läsa Linn Ullman, slappa, upprätta en lista över mina publicerade texter, påverkas av den inträdande höststämningen, fundera över tusen olika saker och längta efter Skruttan. Det är rätt skönt, men jag skulle vilja vara lite mer driftig. Ikväll, eller snart kanske, ska jag ägna mig åt paint by numbers. Jag får för mig att det är oerhört meditativt, jag har inte gjort det sen jag var kanske nio-tio år, och då slutade jag mitt i av bristande tålamod. Jag är rädd för att jag inte har förändrats ett dugg på den punkten.