fredag, september 15, 2006

Euphoria

Jag föreslår att ni går och köper nya Amelia nu. Där har jag en text. Jag är skitstolt, förstår det knappt. Jag firade igår, som sig bör, med textens huvudperson. Mat, fika, gå på stan, drinkar och samtal, samtal. Jag kommer inte att skriva en rad till om gårdagskvällen, nu kapitulerar jag helt inför språkets bristfälligheter, dess oförmåga att ge täckning för upplevelsen. Istället ska jag fortsätta att fira, jag ska gå på stan och köpa en klänning, ett par jeans och en tröja. Jag måste det. Sen ska jag jobba lite, jag har fått ett uppdrag av en annan tidning. Jag förstår ingenting. Jag är lyckligast i världen idag. Jag ska bo i den känslan hela dagen.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag såg det igår i amelian som jag och mamma delar på. Värsta! Och vad söt du var på bilden!
Hur gick det till, skickade du bara in den där artikeln?

12:30 em  
Blogger Therese E said...

Tack! Mm, eller jag skickade in den i en liten annan version, och sen omarbetade jag lite några ggr och sen blev det klart! Svar på ditt mejl kommer snart.

3:35 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, kram och GRATTIS! Så himla roligt!

...och förresten: du ska möjligtvis inte ner till Göteborg och gå på bokmässa nästa vecka..?

6:48 em  
Blogger Therese E said...

Tack snälla du!
Jag ska tyvärr inte ner till Gbg, när jag väl hade bestämt mig för att åka fanns inga biljetter som stämde med mina jobbtider. Så trist, det hade varit hur kul som helst. Men det blir nog Göteborg ganska snart ändå, ska hälsa på min bror + familj.
Stor kram, och tack för texten om esteter - jag funderar på att skriva något om ämnet. Men inte om Bruno.

10:45 em  
Blogger Anja said...

Vad fin den var! Och söt var du, som sagt, på bilden.
Äldre vänner är så sjukt värt. Någon riktig tantkompis har jag inte, däremot några fina gubbkompisar. Fast det blir ju lite annorlunda, inte samma typ av relation som jag kan tänka mig att man får med en tant. Ska nog försöka skaffa mig det också. Däremot ser jag ut som en liten tant.

7:05 em  
Blogger Therese E said...

Tack tack, baby!
Och ja, skaffa dig det. Det är så värt. Obeskrivligt värt faktiskt. Jag tror att det kan vara en bra början att se ut som en liten tant, kör på det.

3:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home