lördag, december 16, 2006

Lite av varje

Jag är dagens lucka i Life de Luxe-julkalendern. Den är mer eller mindre en dagboksanteckning från i måndags. Läs den. Lucka 16, that is.

Jag har åkt berg-och-dalbana i flera dagar. Nu har jag hjälpligt hämtat mig från idiotin i att jag inte kallats till intervju för ett jobb jag är perfekt för, åtminstone. Däremot har jag inte hämtat mig en sekund från magin som Lucia-dagen bjöd på. Men det gör inget alls. Jag önskar att jag aldrig skulle hämta mig.

Jag har pyntat lägenheten, jag har sytt X antal dukar, jag har köpt röd sten, ljuslyktor och ikväll ska vi klä granen (det får man när man inte är hemma över jul). Jag läser en bra bok för första gången på vad som känns som en evighet. Jag gör fina kort att ge bort inför och till jul. Slår in paket. Funderar över vad jag ska skriva på ängelkortet. Det är vansinnigt trivsamt.

Snart kommer en "2006 års bästa" här. Jag tänkte låta bli, men ju mer jag funderar på det, desto mer tycker jag att det är sympatiskt att summera och dra gränser för sig själv. Göra kapitel så gott det går av tiden som annars bara är obegripligt flytande. Kanske ikväll om jag hinner.

2 Comments:

Blogger Jorun said...

Jag är glad över att du ville vara med i min kalender.

Apropå jobb man inte får har jag två ansökningar att skriva idag. Att det ska vara så svårt att flytta norrut...

12:31 em  
Anonymous Anonym said...

Therese, apropå morgontidningar: Tidningen Kulturen. Jag vet inte så mycket om den än, men det ska vara en kulturfokuserad nyhetstidning som kommer ut en gång i veckan från och med februrari nästa år. Jag tycker att det låter som en perfekt tidning för mina behov så jag har faktiskt redan tecknat en prenumeration. Du kan ju ta en titt och se vad du tycker.

Kram

5:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home