tisdag, november 14, 2006

Pyssel & Jeanette

Jag sitter och ska pyssla med ett födelsedagskort (nåja, kort med brev kanske man ska säga) till M. Jag har shoppat pysselgrejer idag, snören, kort och klistermärken (finns det inget flashigare och mer sofistikerat ord för klistermärken, jag känner att ni tror att jag klistrar Musse Pigg-bilder nu?). Det är jättemysigt. Jag är pysslig ungefär två gånger om året, och det brukar inte hålla i sig särskilt länge. Men nu har jag till och med en vision om att jag ska köpa ett litet bord på loppis, måla det svart och lägga mosaik på skivan. Jag hoppas nästan att jag inte kommer påbörja det här, för jag vet att jag inte fixar att avsluta det iallafall. Jag är sämst i världen att avsluta påbörjade projekt. För att det ska hända krävs antingen att jag får hålla på non-stop tills det är klart eller att någon ger mig en deadline. Varför ger ingen mig deadlines för mina egna projekt och idéer?

LäsJeanettes novemberkolumn. Hon är alltid, alltid briljant. Titta på det här: "It may be that love is a good speed selector, and teaches us the right movement for all that we need to do, Maybe love, the most unscientific of criterion, is exactly the yardstick we need to make our judgements." Här är förresten min recension av Tyngd. Mitt namn är felstavat, men skit i det, läs boken istället.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ajaj, borde inte läsa din blog för ofta annars kommer jag att sluta som bokknarkare som du. Läste din recension, läste hennes kolumn beställde boken på nätet..

3:52 em  
Blogger Therese E said...

That's my girl, tysken. Bra gjort. Jag ska snart svara på ditt fina mejl, när jag har kommit tillrätta med all panik...

1:21 em  
Anonymous Anonym said...

Stickers

5:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home